☠ Horror / Sci-fi / Exploitation / Weird / Gore / Etc ☠

2009/11/10

PANDORUM

Reikia pradėti nuo "OHO!". Išties netikėtai nudžiugino mane šįvakar šita brangi, dar šviežia, šiemetinė fantastikos bombytė. Užbėgdamas viskam kitam už akių iš karto pareiškiu, kad čia toks filmas, kokių su didžiausiu ilgesiu nuolat laukia fantastikos / veiksmo / siaubo mylėtojai. Tai rečiau pasitaikantys kosminiai filmai, nes, kad tokius padaryt, reik ne tik sėdėt ant maišo pinigų, o ir žinot kaip deramai jį panaudot (holivudui antras punktas dažniausiai negalioja). Tad kol laukiu pasirodant Camerono "Avatar" štai man kibiras šalto vandens į snukelį, niekad man dar negirdėto režisieriaus Christiano Alvarto - Pandorum. Nors aišku lyginant su klasika visad kyla kertelė ir prieštaros, visgi šviežiai po peržiūros jaučiu, kad čia turim kažką, prilygstantį "Svetimui", "Event horizon" ir kitiems panašios prigimties filmams. Nežinau, gal praėjus kuriam laikui imsiu matyti trūkumus, kaip, kad man kartais nutinka (Terminatorius 4, Doomsday ir t.t. man dabar jau neatrodo tokie nuostabūs kaip tik po to apžavo momento), tačiau dabar jaučiuos labai gerai ir noriu nuoširdžiai paliaupsinti to priežastį ir ja pasidalinti!
Siužetas, iš esmės, nieko naujo - žemė baigėsi. Žmonės futuristinėje Nojaus arkoje lekia apsigyventi į naujai atrastą, panašią planetą. Kas čia nauja - afigėnas išpildymas. Geras scenarijus, geri efektai, gera vaidyba, etc. Pojūtis ir džiugus žinojimas, kad kažkas mano berniukiškas fantazijas sugebėjo puikiai pritaikyt ekranui ir padovanojo mums ne tik gerą pramogą su daug kieto veiksmo (tiek tai galima pasakyt ir apie Transformerius), bet ir kažką rimtesnio ir tuopat, galingesnio. Laive, kaip ir priklauso žanrui, kažkas žinoma -ne taip- ir rutuliojantis filmo veiksmui, mes, kartu su veikėjais, aiškinamės kas čia, kaip ir kodėl. Pamažu dėliojasi tamsus paveikslas ir net nepastebi kaip kulminacijos link, užgniaužtu kvapu, prabėga tos dvi valandos. Filme aišku galima įžvelgt daug visokių įtakų ir elementų, kas labai nori prie visko prikibt irgi ras sau peno, bet mano galva Pandorum labai gaivus ir gan originalus šviežio sci-fi/horror oro gūsis, kuris jei jau labai nesužavės, tai bent jau garantuotai padės pukiai praleist laiką prie ekrano. 9/10

1 comment:

Kalista said...

Tikrai sudomino. Ir duodu automatiskai labai daug balu, jei sugebejo sudominti mano vaikina ir priverte mesti visus jo darbus/pramogas prie PC. Kad dar daugiau tokiu filmu kaip Pandorum arba Star Trek ir as pripazinsiu, kad dar ne viskas prarasta kino industrijoje :)