☠ Horror / Sci-fi / Exploitation / Weird / Gore / Etc ☠

2009/11/30

TWIN PEAKS

Pagaliau peržiūrėjau visą kultinį serialą Twin Peaks ir nors nesu didelis serialų mėgėjas, taip pat apie juos praktiškai nerašau, šį kartą nutariau padaryti išimtį ir trumpai aptarti dėl to, kad jis turi nemažai siaubo ir psichodelikos prieskonių ir prie jo kūrimo dirbo D. Lynčas, kurį labai mėgstu ir daugelį jo filmų jau esu aptaręs, tame tarpe ir Twin peaks filmą: fire walk with me. Iš esmės filmas yra serialo priešistorė, tačiau išėjęs serialui pasibaigus. Serialas prasideda tuo, kad vieną rytą mažame Twin Peakso miestelyje randamas vietinės gražuolės Lauros Palmer lavonas. Filmas gi vaizduoja paskutinę Lauros Palmer gyvenimo savaitę ir taip pat atskleidžia kone visas detales, kurios kūrė intrigas bent jau pusę serialo, todėl daugelis griežtai pataria nežiūrėti filmo, prieš tai nemačius serialo. Aš visgi padariau taip, kaip negalima, tačiau visai dėl to nesigailiu ir tikrai šiuo atžvilgiu nebūčiau toks griežtas. Jau vien dėl to, kad mano manymu - filmas atskirai daug galingesnis už visą serialą sudėjus. Na, bet kartu jie irgi - puikus komplektas ir paliko mano mintyse gražų, savotišką ir baugų twin peaks paveikslą. Patį serialą manau būtų galima skirti į dvi dalis: Lauros Palmer bylos detektyvas ir įvykiai po jo. Žiūrint abu sezonus rodosi, kad originaliai buvo sumastyta tik Lauros Palmer istorija, tačiau vėliau, pamačius, kad serialas neša gerus pinigėlius, nutarta istoriją plėtoti, taip sukūrus ir naujų intrigų, jau po to, kai buvo išsiaiškintas Lauros žudikas. Serialas šaunus ir tikrai nesakau, kad blogai jog gyvenimas tesėsi ir po Lauros detektyvo, tačiau negaliu nugalėti įspūdžio, kad nemažai serijų buvo dirbtinai ištęstos. Ypač link pabaigos, kai kurios serijos ne juokais vertė žiovauti ir jų "tuščias pripūtimas" rimtai erzino. Tačiau paskutinė serija, beje, labai "Lynčiška", viską sudėjo į savo vietas ir paliko tokį "išbaigtumo" jausmą, kuris pagaliau suteikė pilnavertį estetinį pasitenkinimą ir leido apsiraminti žinojime, jog visas su šou praleistas laikas - ne veltui. Taigi buvo tikrai nuobodokų serijų, tačiau vis dėl to, paveikslas artimesnis tam iš vaikystės atneštam baugiam jausmui, kurį iškart sukeldavo tik išgirsta muzikinė tema, sukurta Angelo Badalamenti, kai mama žiūrėdavo serialą per teliką, o aš dar buvau per mažas, kad jį suprasčiau. O nuostabią muziką reikia pabrėžti dar ir dar kartą, nes aš ir taip jaučiau, o dabar ir tvirtai įsitikinau, kad muzika sudaro 50, jei ne daugiau, procentų visos šio serialo nuotaikos ir ji yra didžioji kaltininkė kulto, kurį serialas sukūrė. Taigi serialas tikrai puikus ir "paskaičiavus" tas zanūdnas vietas, jam visam, kaip atskiram kūriniui rašyčiau 7 ar 8 iš 10, tuo tarpu kai filmui Fire walk with me, duočiau cielą 10-uką. Jei traukia ši tema - siūlau pažiūrėt viską tvarkingai, tačiau jei norite bent pajausti, kas gi yra tas Twin Peaksas, tačiau tingite ir gailite laiko žiūrėti viską nuosekliai, aš rekomenduočiau filmą - Fire walk with me, kuris mano galva daug dvasingesnis, pilnesnis ir išties neįvertintas. Pažįstu tikrai nemažai žmonių, kurie vadinasi Lyncho gerbėjais, ir žino apie Twin Peaksą, tačiau nė nenutuokia apie to filmo egzistavimą. Gėda!
Vietoje treilerio jums - nuostabūs opening creditsai, su ta baugia, neįkainojama muzikine tema, kuri visai mano kartai baugiai, tačiau ramiai primena kažką šleikščiai romantiško atsinešto iš tamsių vaikystės vakarų ;)

1 comment:

Anonymous said...

Kultas!!! Ten points.
Aš tai serialą pirmiau peržiūrėjau, dėl to tas filmas kažkokio "UAU" įspūdžio nepaliko.