☠ Horror / Sci-fi / Exploitation / Weird / Gore / Etc ☠

2009/07/02

WATCHMEN

Šviežia komikso adaptacija, apie kurią dabar daug kas kalba, nes pasirodė dvd-rip, o ir įvertinimai internete aukšti, tad nutariau pažiūrėti ir aš ką gi siūlo šis Watchmen. Turiu pripažinti tikrai idomus filmas, gerai padarytas, keistai atrodantis. Keistai dėl to, jog komiksai ir visokie super-dydvirių reikaliukai dažniausiai siejasi su vaikais, sakoma "šis filmas - vaikiškas" ar panašiai, bet Watchmen žengia drąsų žingsnį ir pritaiko ši spalvotą komiksų pasaulį tik saugusiųjų auditorijai - filme gausu smurto, kraujas tirštas ir raudonas, laistomas kairėn-dešinėn gan piktdžiugiškai. Man tai žinoma privalumas ir sprendžiant iš filmo pasisekimo - kitiems irgi. Todėl man labai liūdna, kad daugelis naujų "rimtų" filmų dabar išleidžiami su "leidus tėvams" reitingu, kaip pavyzdžiui nutiko su naujuoju Terminatoriaus filmu. Kūrėjai matyt renkasi tokį kelią dėl pelno, bet manau kraujo nebuvimas filme tam daro mažai įtakos. Puikiausi filmai kino istorijoje taškėsi kraujais ir taškosi, nuo to jie mažiau žinomi ar mažiau pelningi nepasidarė, o prastas filmas - prastas bet kokio "reitingo" atveju. Watchmen - tikrai neblogas filmas, savotiškas, išsiskiriantis iš kitų superhero filmų ir stiprus smurtas, bei sekso scenos čia suveikia teigiamai, priduodamį spalvingai pasakai aštrų exploitationo prieskonį. Patys herojai kartais atrodo gan cheesy, todėl žiūrisi dar idomiau, galvojant, kad filmas - tik suaugusiems ("nejau aš visai suvaikėjau?"). Bet nereikia gėdytis pažiūrėti Watchmen, filmas gan epic, trys valandos, žanras sakyčiau beveik fantasy, na bet ką apie tai kalbėt - komiksas yra komiksas. Tamsūs, prikimę vieno veikėjų monologai čia primena Sin City stilistiką, bet aš ne pirmas, kuris tai pastebi. Šiaip jau nelyginčiau šio filmo su niekuo... Na gal su kokiu League of the extraordinary gentlemen, bet šiaip Watchmen savitas ir ant savo paties kojų tvirtai stovintis nuotykių filmas, su kuriuo tos trys valandos tikrai neturi reikalo prailgti. Man džiugu, kad ir į tokį žanrą dar mokama žiūrėti rimtai ir nors apakintas nelikau, - tikrai neprastas palakstymas po fantazijų realybę. 8/10

2 comments:

tomas said...

neprisiverciu kazkaip sito paziuret, nors ivertinima turi. Beto vis tas isankstinis nusistatymas, kad bus kokia tai nesamone, ne viena filma sudirbo man toks nusistatymas :D

Anonymous said...

Va neseniai šitą peržiūrėjau. Žiauriai geras filmas. Man tai nerealiai patinka tokie fantasy stiliaus filmai. Tik gaila, kad namie, o ne kine žiūrėjau, efektas nebetas jau. :| Bet esmė tame, kad filmas tikrai geras. ;)