2015/06/01

SAN ANDREAS

Gal pasirodysiu kiek apgailėtinai, prisipažindamas, kad buvau nuoširdžiai excited dėl šito filmo. Ne vien dėl to, kad katastrofų filmai būtų įdomu, tačiau labiausiai dėl man aktualios veiksmo / filmavimo vietos, - Kalifornijos. Kaip jau gyriausi, neseniai teko ten apsilankyti, tad dabar visai kitaip matau tuos pačius miestus, regis jau matytus tūkstantį kartų, tūkstantyje filmų. San Andreas man asmeniškai atrodė įdomus būtent dėl to, ir pirmuosius treilerius su žmona pamatėm beplanuodami kelionę, tad atrodė bus tikrai šaunu dideliame ekrane išvysti kaip Kalifornija griūna. Turėjau nujausti, kad Uolos dalyvavimas nežada nieko gero...

Tiesa ir treileriai nebuvo pozityviausiai nuteikiantys. Nežinau ar kas be manęs dabar pastebite madą treileriuose naudoti senų, arba šiaip populiarų pop dainų koverius ar fragmentus? Prieš tai buvo mada leisti kažkokius transformerių perdimo garsus visur kur papuola, vėliau atsirado "duslūs dūžiai tolumoje", kurie beje sėkmingai naudojami ir dabar, kiekvienam treileryje, bent po penkis kartus, nesvarbu reikia to ar ne... Dabar tai. The Mamas and The Papas visai gražus senas gabalas California Dreaming pervirškintas kažkokios Sia ir dar bbž ko, skamba šlykščiai ir ne į temą. Naujo Terminatoriaus treileryje kažkas oraluoja "I'd like to change the world..." ir apsiribojama tokiomis trumpomis frazytėmis, lyg užuominomis. Ar žmonėm tai patinka? Mane tai siutina šitie bukaprotiški vokaliniai uždramatizavimai ir tikiuosi ši mada greitu metu skausmingai padvės.

Kas dar negerai su šitu treileriu, - jis parodo per daug. Užtektinai užhaipinę būtų ir mažiau vaizdinių užuominų, kadangi filmas iš esmės nieko gero daugiau ir neturi, tik spec. efektus, nereikėjo visų kozirių parodyt filmo reklamoje. Parodykit išsigandusius veidus, užmeskit įtemptą simfoninį, ar sintezatorinį, garso takelį, galui pokštelkit kokį griūvantį dangoraižį - bum! Idealu. Kam persistengti parodant viską, kas sugrius, po dalelę sekundės? Vėliau žiūrėdamas filmą tik ir galvoji: "ai dar čia ne viskas, dar gi tas turi griūt, anas turi griūt...", lyg jau viską žinotum iš anksto, dėl ko visiškai nebesijaudini dėl veikėjų likimo ar jų tykančių pavojų. Galu gale net link "Auksinių vartų" tilto besiartinantis cunamis nebeatrodo toks grėsmingas, kai pameni, kad treileryje dar matei veikėjus darančius kažką "po to", kad tave kur boba devintinės!

Ir šiaip, negi galvojate kažkas gali nutikti Uolos šeimai? Su tokiu tėčiu ir dar visur plevesuojant Amerikos vėliavoms, kur tau! Aišku šeima ne ideali, jiems kaip tik gresia skyrybų procesas, o dukrai ne itin patinka naujasis mamos niekšelis (kažkur girdėta ir matyta?). LOL. Juokas ima kai pradedu galvot, kaip čia apsakius visas filmo klišes ir nuspėjamus stereotipus. Toks jausmas, lyg holivudas tyčiotusi pats iš savęs, bet pastebiu, kad kino salėje juokiuosi tik aš vienas, o aplinkui rimtai nusiteikę žmonės ploja rankutėmis iš džiaugsmo... Gal tikrai mes tokia kvaila avių banda, kokiais mus kartais laiko? Prie prieš dvi paras numatomų "twistų" dar turime tokių dialogo šedevrų, kaip: "- Who should we call? (Išsigandęs seismologas nusiėma akinius) -...Everyone...", "- Is this place in your book? (Savimi pasitikintis vaikas) -...My book has everything!", "- What do we do know? (Atsivinioja atsitiktinai ore pakibusi JAV vėliava) -...We rebuild." ir t.t.
Reik pamatyti bendram kontekste, kad suprast, kaip tai blogai.

Ar tikrai taip nepelninga studijoms būtų turėti galingų, brangių, spec. efektų prifarširuotą filmą SU galingu scenarijumi, jaudinančia istorija ir įtikinančiais personažais? Mano supratimu, jei tokie filmai būtų ne tik idiotiškas efektų šou, o dar ir geri filmai, patys savaime, jie ilgiau išsilaikytų apkalbų objektais, ko rezultate juos pamatytų daugiau žmonių, ko rezultate kūrėjai gautų daugiau pinigų, ko rezultate jie galėtų pastatyti dar geresnių filmų, ko rezultate gautų dar daugiau pinigų! Ar ne taip? Ar tikrai mes tokie debilai, kad mums reikia būtent tokių, nuspėjamų Amerikoniškų klišių ir idiotiškų stereotipų prigrūstų filmų? Aš sutinku, kartais tai yra smagi vakarietiško kino kultūros dalis, tačiau kartais tiesiog ima siutas, kaip ir San Andreas atveju. Ir nepanašu jog man ir mano draugam praignoravus panašius reginius, studijas ištiktų finansinis krachas.

Dėl šių priežasčių net ir griūvantys miestai nebeatrodo įspūdingai. Norėjau pamatyti, kaip griūna Kalifornija, būtent tai ir pamačiau, bet nieko daugiau. Lyg ir neturėčiau skųstis, gavau ko tikėjausi, bet kažkur giliai širdyje naiviai vyliausi, kad tai gal bus kažkas daugiau nei antros velykų dienos programos vertas žiuralas per TV, gerai sueinantis tik po šešių alaus. Dabar Uola ir jo šeima yra nesunaikinami ir nepažeidžiami veiksmo didvyriai, nuolat esantys įvykių centre, aplinkui žmonių arba nėra arba jie vargiai dalyvauja. Aš įsivaizduoju, kad ten mėtytųsi tūkstančiai lavonų, kūno dalių ir griūnantys pastatai klykte klyktų šimtų aukų balsais? Ai bet gi tada negalėtum įpist PG13, kuris ir taip nesuprantu kam reikalingas. Gal Uola kartą pasako "šūdas", kažkam iš nosies bėga kraujas, parodomi gražūs Uolos dukros papai liemenėlėje ir šiaip kūdikiams per daug garso. Liūdna.
Toliau laukiam tos išganingos dienos, kol talentingi kino kūrėjai imsis kokybiško, didelio biudžeto, katastrofų filmo, kuris turės ir visus kitus geram kinui būdingus bruožus.

3/10

No comments:

Post a Comment